30.7.10

Enjet-enjet Semut



Sudahkah kawan-kawan menonton video Enjet-enjet Semut?

Kelakarkan?

Kami telah menonton video ini semasa pelajaran Bahasa Melayu kami. Saya amat tertarik sekali dengan lagu ini kerana ia begitu kreatif dan juga memberitahu orang ramai mengenai kehidupan orang Melayu yang begitu menghargai ketenangan dan juga budi pekerti.

Selepas menonton video ini, cikgu telah menyuruh kami menyumbang saran sifat-sifat orang Melayu yang positif seperti :

- berbudi-bahasa
- lemah-lembut
- suka bergotong-royong
- sabar
- pemurah
- baik hati

dan banyak lagi.

Kami bangga sekali kerana kami anak Melayu!

9 comments:

Unknown said...

Saya suka sekali Bahasa Melayu.

Unknown said...

saya suka dengan video ini

Anonymous said...

Saya suka menonton video ini...Ia sungguh kelakar... :-)

Unknown said...

video ini kelakar

Unknown said...

wah saya suka sekali lagu enjet-enjet semut.

Unknown said...

bagus saya suka

Unknown said...

saya rasa lagu ini sangat menarik sekali.

Unknown said...

lagu ini amat kelakar

Nazira Rasman said...

hehehe........... kalau lah ada suara budak kecil itu ,saya nyayi lagu enjet-enjet semut!

Post a Comment